torsdag den 19. august 2010

Misty regn

Ahhh, der er ikke noget som en lang diset regn at forynge haven. Meget som jeg ikke lide at blive koldt og vådt, jeg ved bare hvor meget haven værdsætter dette vejr.

En stor bonus til diset regn er, at det er en fantastisk foto chance!

I denne åbning skud du kigger på min brogede Ginko, det variegation er begyndt at blive vist på bladene.

De sukkulenter er vidunderlige regn dråbe fangere. De ser ud som om de er besat med juveler. Jeg er så begejstret for disse babyer, jeg næppe vil arbejde hvor som helst ellers i haven lige nu.

Op tæt og personligt, se hvordan den lille fine hår (officielt kaldet cilier) fanger tåge? Disse små børn er ikke skarpe som kaktus, de er bløde at røre ved og mens jeg bære handsker ud i haven, når jeg leger med min sukkulenter, jeg har brug for at føle dem med min nøgne hud.

De Hosta er begyndt at sætte på deres show, når de først dukker farverne kan være ret afdæmpet, men give dem lidt tid, og de virkelig begynde at skinne!

Naturligvis hele tiden favorit til at fange tåge, er regn eller dug Alchemilla mollis (Ladies Mantle). Jeg elsker denne plante så meget, men har opgivet potning det op for folk, som jeg kan bare ikke få det til at sælge. (Hvis du vil have nogle, vil jeg grave den ud af haven for dig.)

Et sidste kig i denne kombination foto, som du kan se, hvordan forskellige blade fangster vand. På det yderste venstre er Nepeta musinii (kat mynte), som har noget vand på det, de fleste omkring kanterne af bladene. I midten er Oreganum aureum (Golden Oregano), som ikke ser våd overhovedet. På højre side er stjernen i dette billede, Sedum 'Lynda Windsor' med hende røgfyldte farver og kæmpe diamant-lignende dråber af fugt.

Det er stadig køligt her, men solen skinner nu, så jeg er off til at lege med mine høns og kyllinger. Håber du er alle svælgede i din sene forår haver!