lørdag den 26. december 2009

Diwali lys

Happy Diwali, alle!

Jeg fandt denne begonie, som syntes at spejle udseendet og stemningen i julen så godt, at jeg besluttede at gøre hende til stjerne på dette indlæg. Er det bare mig, eller ser du det fyrværkeri i det første foto og diya i den anden også?

Jeg ved, dette indlæg er en smule for sent, og jeg har ønsket dig et par dage siden, men kampen for god over det onde var bogstaveligt finder sted i mig. Jeg var helt blive smækket omkring det sted, som den mest pestilential influenzavirus, der nogensinde har været, og så mange fyrværkeri, som blev tændt udenfor, jeg kunne mærke ti gange så mange blinkende og brænder i mit hoved.
(Hvilket er grunden til jeg kontrollere, om jeg stadig grebet af tørstige fantasi om de første 2 billeder)

Og for at være så pænt om det, vil jeg efterlade dig med et par billeder af den ægte vare, som jeg så udenfor. Af den måde er børnene stadig i fyrværkeri stemning over hele Mumbai. Jeg elsker den farverige dem, men helt hader larmende dem, der forlader mig med en ringetone zzzzing i mine ører.
Med alle de flotte fyrværkeri, der opfandt hvert år, jeg ville ønske, de ville bøje deres kreativitet en lille smule til at komme med nogle ikke-forurenende dem snart.

Men er de ikke bare glade for øje, smuk?
Suk ... ! Jeg elsker festivaler!
Enhver festival. Af enhver religion, stat eller nation. Noget, der bringer glæde og fest er altid en god ting, er det ikke?
Og slik er ikke halvt dårligt, enten.